27 JUNI - Träffa släkten och Takayama

Vad är detta?
Right!
Hej hej! Idag åkte jag och mamma till Takayama! Tog inte med mig datorn så det är därför mina blogginlägg är lite försenade! :-O
Men som ni vet så är jag hemma nu så jag skriver om lördagen idag istället! :-)

Snö :O
I Japan finns höga berg och så! :-O
Kan ju säga när vi ändå talar om berg att jag har gått bergsvandring två gånger i mitt liv! :-D
Den andra gången var jag på 2700meters höjd tillslut! Så lite får man väl ta och skryta! :-)

Hur man använder en toalett!
Alltså... nog finns det dumma personer, men inte fan tror jag att det finns en enda människa som inte känner till hur en modern toalett fungerar numera...
Jaja, så att folk förstår! Fast dom där skulle nog behövas i USA, annars blir toaletttillverkarna stämda ;-)

Nej tack :-D
Soaking in the rain,
a cigarette butt grows,
and grows.
lol?

Statyer
Inne på hoteller så fanns det fina statyer och på bilden ser ni.. ja, jag vet faktiskt inte vad det är, men glänsande föremål i glasmontrar i vilket fall som helst! :-)

Koi Pond
Dom hade till och med en liten damm eller något med Koi-fiskar!
Ganska lyxigt!(Nej, inte i hotellrummet)

Sommartomten
Fattar inte vad dom tänker med när dom gör en affär med tomte-tema. Hur konstigt är inte det på sommaren? Jag tycker i vilket fall som helst att det är jättekonstigt XD

Billigt!
Åt på McDonald's haha! Chicken McNuggets! :-D
Det var 5 bitar för 100yen!
Vilket motsvarar i dagens valuta ca 9kr(Avrundat felaktigt uppåt från 8,40)
9kr för 5 bitar, jag åt alltså 10 bitar för 18kr!
Chicken McNuggets är dyrt i Sverige FATTA

MUMS
På kvällen träffade jag och mamma, min morbror och hans fru och två av mina kusiner! :-D
Vi åt kött! Man får liksom välja sort så kommer dom med köttet! Rå kött alltså :-O

Mhm gott!
Man får steka det själv! Så man har bara sig själv att skylla på sen! :D
Men jag måste bara få säga att det var så sjukt gått så jag vet inte vad jag ska säga!
Det smälter i munnen typ :-D

I Japan!
Så på bilden då! Från vänster:
Min morbror, min kusin(17 år), min kusin(9 år), jag(17 år) och min mamma! :D

Som ni ser så är japaner ganska korta! Och lat som jag är så sträcker jag inte ens på mig! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0