23 JUNI - Nudlar och Asakusa

Vad är detta?
Goda såna
Hej! Jag tycker ärligt talat lite synd om dom som gillar nudlar som man köper i Sverige. Det är knappt så att jag vill kalla dom nudlarna goda egentligen. Rätt tråkig smak och inte alls i klass med riktiga!
Verkligen ingen klass på nudlarna och på smaken i Sverige!
Men men! Åt ganska goda nudlar i Hiro-o.

Staden
Sen åkte jag och mamma till Asakusa. Det tog väl runt 20-30 minuter att åka dit! :-)
Som ni ser på bilden så hade dom vagnar som drogs av människor, haha blev lite förvånad själv faktiskt om jag ska vara ärlig!

Ingången i asakusa
Det här är väl ingången till öh... en del i Asakusa antar jag! x)
Ps. jag sa inte åt tjejen till höger att göra en pose.

Av marknaden
Det här är baksidan av alla affärer. Affärerna finns till vänster och här är det konstigt nog ganska öde till skillnad från vad ni kommer få se på nästa bild!

Av alla affärer!
Lite mer folk här! Affärerna sträcker sig längre bort än vad ni ser på bilden! Dom sålde allt från lite äldre japanska föremål till mat, så det var intressant att se! :- )
Men man tröttnade väl lite i längden då det var många affärer som sålde likadana saker!

Massa sorter!
På ett ställe hade dom över 25 smaker på mjukglass! Det var rätt kul att man fick välja smak! Har nog faktiskt aldrig hittat ett endaste ställe där man får välja smak? Eller har ni?

Sean i Asakusa
Hej~ ( ゚▽゚)~

Mamma! :-D
Hej Mamma! :-D

I Japan!
Vi såg en tjuv i Japan! :O
Det är så man brukar illustrera hur en tjuv ser ut i Japan! Jag vet inte om det bara är jag! Men det är lite skrattretande hur dom ser ut faktiskt! XD

Fakesaker
Visst ser det gott ut? :-D
Men tyvärr! Det där går inte att äta! Allting är sample-prylar som dom brukar ha i glasmonter utanför restauranger! Bara för att visa vad dom säljer där. Alltså är inget av det ni ser på bilden ätbart! Ser ganska verkligt ut! Inte sant? ;-)

En praktisk sådan
Köpte världens mest praktiska skärbräda när jag var i Asakusa!(den görna på bilden)
Man kan vika ihop den, så kan man skölja grönsaker och sånt i skärbrädan så rinner vattnet ut genom de små hålen! Jättepraktiskt tycker jag! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0