Om mitt band osv!

???
Hejsan läsare! Ungefär en vecka sen sist jag skrev! Idag(eller ikväll) tänkte jag berätta lite om hur det går för mitt band och vilken energi vi fick på senaste repet.

För er som inte vet så spelar jag i ett band med två andra. Vi är två gitarrister och en basist! Innan hade vi även en sångare, men han slutade och sen dess har det legat lite på is p.g.a. sommarlovet och ingen tillgång till replokal. Vi fixade snabbt en replokal och vi började repa.

Gitarr
Jag tyckte i alla fall inte att vi kom igång förens senaste repet då vi spelade den andra låten som var klar. Vi var väl alla en gnutta skeptisk till en del av låten, men den lät jävligt bra och vi blev genast ganska peppade och repade faktiskt från 18 ~ 22 utan att fjanta oss som vi kan göra ibland i replokalen :-D

Samtidigt bestämde vi oss för ett bandnamn som jag inte vet om jag ska avslöja eller hemlighetshålla. Idag bestämdes även hur designen på vår logga skulle se ut och jag kan säga er att den blev skitsnygg! Känner mig så engagerad i det här nu!

Inspirationen till låtar fortsätter och den tredje låten är nästan klar nu och jag spånar lite kring idéer för låt nummer fyra!

Jag vill samtidigt meddela om att vi fortfarande söker trummis och sångare dock, så om ni känner någon som är sugen att spela trummor eller sjunga för ett hardcore-/metalband så hör gärna av er! Skulle vara jättekul att faktiskt avancera till nästa steg, att spela in i studio osv! :-)

- Sean

Kommentarer
Postat av: Ellie

Oh härligt! Hoppas ni hittar några snart! :> Jag spelar bara piano och gitarr och är extremt duktig på att sjunga falskt 8D

2009-10-13 @ 20:33:15
Postat av: jacke

Kanske lite sent kommenterat av mig, men jag kan va en trummis intressant för er om ni fortfarande behöver en. Mejla isf.

2010-04-13 @ 19:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0